Soms ontstaan mooie ideeën spontaan; lokt het ene idee/initiatief het andere uit en ontstaat er een sneeuwbaleffect; een lawine… (ja, het is warm vandaag, dus denken aan koele (coole) dingen is erg fijn ? ).

Ineens werd het communicatieplan van de Stichting Terminale Thuiszorg Kampen e.o. (met tweemaandelijks een paginagrote advertentie in De Brug) veel breder, veel groter dan een plan voor deze organisatie alleen. Wat nu als er een uitgave zou zijn waarin we dergelijke maatschappelijk betrokken organisaties een stem zouden kunnen geven? Een platform waarop zij kunnen vertellen wie zij zijn en wat zij doen? Een platform waarbij ze zowel kunnen vragen om donaties, als om vrijwilligers?

Stap 1 is daarbij natuurlijk dat zij zichtbaar moeten worden. Daarbij kan een speciale website (en eventueel een eigen uitgave) helpen. Aldus ontstond een plan. Helemaal toen Mark Bergsma van wecomm (bouwt websites) in Kampen mee ging denken. Hij bouwt websites, heeft verstand van vormgeving en ‘durft’ ondernemers te bellen en te vragen om een geldelijke bijdrage (waarna men in ruil een advertentie in het blad en een banner op de site kan ‘krijgen’); iets wat ik beduidend lastiger vind…

Het plan werd grootser, breder, ambitieuzer. En zo ontstond het idee voor www.goeddoeninkampen.nl, een site waarbij we maatschappelijk betrokken organisaties – die drijven op vrijwilligers en vrijwillige bijdragen van de mensen uit de gemeenschap – zichtbaar(der) willen maken. Een plek waar vrijwilligers worden gevraagd, verhalen worden verteld en mensen deze organisaties kunnen leren kennen (en desgewenst een donatie kunnen doen).

Wij hebben er zin in!