Bijzonder Kampen huurt mij als tekstschrijver in voor het schrijven van artikelen en advertorials voor hun glossy. Ik verzorg redactionele bijdragen voor bedrijven en organisaties die in dit magazine verschijnen.

KAMPEN – Heel even leek er een einde te komen aan het korte, maar mooie leven van Bijzonder Kampen, de halfjaarlijkse ‘glossy’ met nieuws en achtergronden over de regio Kampen en haar ondernemers. Uitgever Personal Publish ging failliet, maar de medewerkers van het eerste uur bliezen de glossy, met uitgeverij On the Spot, weer nieuw leven in.

Bijzonder Kampen is een glossy met mooie reportages, informatieve artikelen en schitterende fotografie. ‘Bijzonder Kampen werkt heel goed voor ondernemers in de regio Kampen’, weet bladmanager Mariska van Woerden. ‘Hier heerst toch een cultuur van ‘ons kent ons’. Heb je de gunfactor, dan doen mensen zaken met je.’ Alleen daarom al is het een aanrader om met ‘BK’ je gezicht te laten zien, vindt ze.

Succesformule

Gezicht. Gunfactor. Het zijn twee toverwoorden die ook de bladmanager op het lijf geschreven zijn. Als er iemand was die van Bijzonder Kampen een succes kon maken, dan was het Mariska van Woerden wel. Ze is al jaren een netwerker pur sang en dat netwerk kwam bijzonder goed van pas toen zij enkele jaren geleden voor het eerst voor Bijzonder Kampen ‘de boer op ging’. ‘Ondernemen is elkaar dingen gunnen’, vertelt ze. ‘Vanuit mijn netwerk ken ik Michel van Dijk van Van Dijk Bikes al jaren. Toen hij besloot om met een mooie reportage in Bijzonder Kampen te gaan staan, hoefde ik niet lang na te denken toen ik een nieuwe fiets moest kopen.’ Van hetzelfde laken een pak op het moment dat haar man een nieuwe jas en broek nodig had. ‘Dan gaan we eerst bij Ronnie Mooiweer van RM Fashion kijken. Slaagt hij daar echt niet, dan kijken we pas daarna ergens anders.’ Volgens haar werkt dat ook ‘in het grotere plaatje’. ‘Wanneer je als onderneming zichtbaar bent, dan word je gezien. Dan denken mensen aan je zodra ze datgene nodig hebben wat jij kunt bieden.’